Vitajte na stránkach KravMaga Čadca

Krav Maga v hebrejskom jazyku znamená boj zblízka.

Izrael je jedným z miest, kde schopnosť bojovať je stále podrobovaná skúškam. Stretnutie s protivníkom vyžaduje štýl, ktorý nemusí byť pekný, ale musí byť efektívny, čo je väčšinou otázkou života a smrti.

Krav Maga je oficiálny súbor techník vypracovaných pre sebaobranu a boj zblízka izraelských obranných síl, izraelskej národnej polície a ďalších izraelských bezpečnostných zložiek. KM bola zaradená do učebných osnov na izraelských stredných školách a jej techniky sú nacvičované v rôznych inštitútoch riadených izraelským ministerstvom školstva.

Krav Maga sa vďaka vynikajúcim charakteristikám prezentuje ako ideálny súhrn sebaobranných metód skoncipovaných pre potreby izraelskej armády, neskôr upravený tak, aby vyhovoval aj civilným osobám - mužom, ženám, mladým i starým. Systém Krav Maga získal vysoké uznanie od skúsených odborníkov pre boj z blízka, expertov bojových umení, od vojenských a policajných autorít pre svoju vysokú aplikovateľnosť, jednoduchosť, realitu a osobnú bezpečnosť.

Krav Maga obsahuje aj špeciálne tréningové metódy, mentálne, technické, fyzické cvičenia a nácviky, ktoré zvyšujú šance prepadnutých osôb na úspech. KM v sebe zlučuje na seba nadväzujúce časti - sebaobranu a boj zblízka. Krav Maga v súčasnej dobe predstavuje asi najúčinnejší spôsob sebaobrany.

Pár videí z tréningu


Otázky k tréningu - FAQ

1) Prečo by som mal trénovať práve systém Krav Maga?
Krav Maga je založená na jednoduchých technikách, ktoré treba drilovať, aby sa dostali do krvi a cvičenec ich robil úplne automaticky. Jedna technika sa dá mnohokrát použiť voči niekoľkým typom útoku (úder, palica, nôž, atď) Preto je badať rýchly progres a priemerné zdatný cvičenec zaznamená slušné výsledky už po polročnom intenzívnejšom tréningu. Používajú sa bolestivé techniky na vitálne miesta, zákerná taktika (Krav Maga nie je bojové umenie, ale vojenský štýl), čo umožňuje efektívne sa obrániť aj menej zdatnému jedincovi proti väčšiemu súperovi. Ten, kto by čakal vizuálne efektné techniky z akčných filmov (kopy vo výskoku, mávanie rukami a pod.) pravdepodobne odíde z tréningu sklamaný.

2) Ako dlho musím cvičiť, aby som bol „dobrý“?
Neprevádzkujeme krátkodobé kurzy, pretože aj v sebaobrane platí, že čím viac sa venujem nácviku zručností, tým lepšie dokážem zareagovať v prípade hroziaceho nebezpečenstva. Krátkodobý kurz dokáže vysvetliť a objasniť nejaké základné princípy, ale adekvátne zareagovať v nebezpečnej situácii dokáže najmä človek, ktorý sa tréningu venuje dlhodobejšie a má tréning ako životný štýl a súčasť života. Preto uvítame najmä ľudí, ktorí sa chcú tréningu venovať intenzívne a dlhodobo.

3) Od koľkých rokov môžem trénovať?
Nemáme žiadne vekové obmedzenie, avšak uprednostňujeme cvičencov od 18 rokov, ktorí to už majú v hlave trochu „zrovnané“.

4) Musím byť v dobrej fyzickej kondícií, keď chcem navštevovať tréningy?
Nie je to samozrejme podmienka, ale dobrá fyzická pripravenosť je určitý základ na správne zvládnutie techník a nácviku. Čím lepšia fyzická pripravenosť, tým sa nováčik v začiatkoch menej trápi. Najdôležitejšia je však pevná vôľa a ochota na sebe pracovať a niečo sa naučiť.

5) Môžem si na tréningu ublížiť?
Zranenia nebývajú pravidlom, avšak môžu sa pritrafiť, keďže ide o kontaktný bojový štýl. Aj keď nikto nejde do nácviku s úmyslom niekoho zraniť, nezaobíde sa to niekedy bez pár modrín. A je potrebné myslieť aj na to, že ak nie ste ochotný prijať bolesť a fyzickú záťaž pri tréningu, ako potom budete reagovať v reálnej situácií?

6) Je tréning vhodný aj pre ženy?
Áno

7) Ako vyzerá bežný tréning?
Prvá polhodinka sa väčšinou venuje rozohriatiu, aby sa minimalizovalo riziko zranenia (strečing, naťahovanie, posilňovacie cvičenia, atď.). Môže nasledovať boxerský sparing. Následne sa pracuje na rôznych technikách a situáciách. Obrana proti napádaniu, ohrozeniu holými rukami, škrteniu, atď. Precvičujú sa rôzne situácie, ako napadnutie chladnými zbraňami (nôž), palicou prípadne pištoľou. Taktiež sa trénuje obrana proti viacerým súperom, v rôznych priestoroch (v aute, na záchode, v chodbe atď). Z času na čas ideme na strelnicu precvičiť základy streľby z krátkych zbraní.

8) Ako sa môžem prihlásiť na tréningy?
Úplne jednoducho :) Prídeš v čase tréningu (viac v sekcii Kontakt) do Športovej haly v Čadci a vyskúšaš si s nami zatrénovať. Prvý tréning je zdarma.

9) Čo potrebujem na tréning?
Na prvý tréning dokážeme väčšinu vecí zapožičať. Avšak na ďalšie tréningy je nevyhnutné, aby si cvičenec zabezpečil boxerské rukavice a chránič genitálií (suspenzor). Taktiež sa hodí chránič na zuby.

Kde a kedy trénujeme?


Nájdete nás v Čadci v Športovej hale na ulici Andreja Hlinku (pri malej vlakovej zastávke - Čadca mesto)

Rozpis tréningov:

Pondelok: 17:30 - 19:30
Streda: kondičná príprava (od 18:00)
Štvrtok: 18:00 - 20:00


 
 

Reálna sebeobrana musí byť predovšetkým efektívna a jednoduchá